top of page
GreenBrand lilla.png

Om GreenBrand

I en verden, hvor bæredygtighed er vejen frem, men hvor der samtidig er fokus på at udskælde brands, der træder ved siden af, er der behov for et nyt perspektiv på, hvad man gerne må inden for bæredygtig marketing. GreenBrand er det nye perspektiv.

Klimakrisen er over os, og uanset hvor vi går hen, bliver vi bombarderet med information om bæredygtighed, grøn omstilling og CO2-indekser. 

GreenBrand er født af en passion for bæredygtighed og et håb om, at flere virksomheder vil hoppe med på den grønne bølge - Ikke greenwashing bølge (den er der rigeligt, der ridder på), men den rigtige grønne bølge.

GreenBrand er skab for at gøre håbet til en realitet og gøre det nemmere for virksomheder og marketingmedarbejdere at gennemskue, hvordan de lykkes med bæredygtig markedsføring uden at falde i greenwashing-fælden.

Derfor kan du her på siden finde faktabaserede sandheder, håndgribelige grønne strategier og masser inspiration til din virksomheds bæredygtige markedsføring.

GreenBrand's formål

Der er et enormt pres på virksomheder i disse dage om. at de skal blive bæredygtige. Derfor er der naturligvis også mange virksomheder, der sætter fokus på at kommunikere omkring deres grønne initiativer. Det er både godt og skidt. På den ene side sætter det et øget fokus på den grønne omstilling, som er nødvendig i disse tider. Det giver inspiration og håb for både forbrugerne og for andre virksomheder.

 

På den anden side er der blevet så meget kamp om at fremstå som det mest bæredygtige alternativ, at mange virksomheder fristes til at male billedet en del grønnere, end det egentlig er. Dygtige markedsføringseksperter kan få både mere og mindre bæredygtige produkter til at fremstå som det bedste valg for forbrugerne. Derfor oplever vi så enormt store problemer med greenwashing, hvor folk tror de køber én ting, men får noget helt andet.

Derfor er det nødvendigt, at vi også begynder at tale om bæredygtig markedsføring, når vi taler om grøn omstilling af virksomhederne.

Bæredygtig markedsføring er dog enormt kontroversielt, da marketing på mange måder har været med til at skabe den ikke-bæredygtige forbrugeradfærd, vi oplever i dag. Derfor er det nødvendigt at kigge ud over marketingafdelingen i jagten på succesfuld bæredygtig markedsføring. Vi skal have resten af forretningen, kulturen og bundlinjen med på rejsen.

Formålet med GreenBrand er at komme med et nyt perspektiv på, hvad bæredygtig markedsføring er, og hvordan man som virksomhed kan udføre bæredygtig marketing i praksis. Her bliver der sat fokus på nuancerne, og det man gerne må for at blive et bæredygtigt brand.

 

Med min baggrund i Brand and Communications Management fra CBS og en specialisering i bæredygtighed vil jeg komme med et bud på, hvordan virksomheder bedst muligt kan markedsføre deres bæredygtige produkter på en måde, der er optimal for både virksomheden, forbrugeren og klimaet. 

Jeg ønsker at skabe en platform fyldt til randen med stærk inspiration, håndgribelige strategier og masser af motivation. Jeg håber, du vil være en del af min kamp for at skabe en mere bæredygtighed fremtid ved at kommentere, dele og implementere nogle af de gode idéer, du finder her på siden.

GreenBrand%2520leaf2_edited_edited.png
bottom of page